Tuesday 23 October 2012

Terima kasih sahabat

Assalamuailaikum...

Wah tak lama lagi kita akan menyambut pula Hari Raya Aidiladha, tahniah kepada sesiapa yang dapat menunaikan ibadah korban tahun ini. Semoa Allah memberkahi kalian, sesungguhnya bukanlah korban tersebut yang ditagih, tetapi keikhlasan hati dalam melaksanakan ibadah tersebut. Alhamdulillah atas rezeki yang diberikan kepada kalian. Hari ini keadaan agak menyenangkan kepada saya, Alhamdulillah seorang sahabat sudi menghulurkan bantuan kepada saya dalam menyelesaikan masalah yang saya hadapi. Syukur kepada Allah kerana memberi bantuan melalui sahabat saya tersebut. Terasa ringan sedikit beban yang membelenggu diri ini.

Cuma kali ini saya rasa saya agak pelik. Yep, pelik dengan diri sendiri. Sedar ada beban yang dihadapi, namun dalam dua tiga minggu ini saya masih tersenyum. Entahlah, rasa macam ada sesuatu yang memujuk hati untuk tersenyum dalam hadapi keadaan ini. Alhamdulillah hari ni dah dapat diselesaikan.  Selalunya memang bukan habit untuk meminta bantuan dari orang lain, tapi tak tau la macam mana pagi tadi boleh terfikir tentang dia. Bila cakap ja, terus dia kata ok dan alhamdulillah saya tak buat satu lagi kesilapan dalam hidup saya sebentar tadi. Sepatutnya semalam saya buat tetapi terhalang sebab cuaca tak mengizinkan. Lepas tu nak buat la tengahari tadi, dah siapkan semua yang diperlukan, tetapi terlintas dalam hati untuk meminta bantuan dari sahabat saya tersebut.

Dan semalam juga, saya agak terharu dengan beliau sebabnya semalam satu badan saya sakit. Saya sendiri tak pasti sebabnya cuma lepas bangun dari tidur saya rasa macam ada satu batu besar diletakkan di belakang badan saya. Sakitnya memang sangat terasa dan membataskan pergerakan saya, namun saya tetap pergi kerja macam biasa dan setelah tamat masa bekerja dan selesai solat isyak saya terus terbaring di atas katil menahan sakit. Kebetulan semalam sahabat saya ini tumpang tidur di bilik saya dan bila melihat keadaan saya yang menahan sakit, beliau keluar ke kedai membelikan ubat dan menyapu di belakang badan saya bagi mengurangkan sakit tersebut.Alhamdulillah hari ni dah rasa ok sikit. Sungguh manusia ini sangat lemah, dan hanya kepada Allah lah tempat untuk kita mengadu. Dalam Menghadapi kesakitan semalam kebetulan sahabat saya ada untuk membantu saya, dan pagi tadi orang yang sama juga membantu menyelesaikan masalah saya yang saya simpan berminggu-minggu, Syukur kepada Allah dan semoga Allah memberkahi sahabat saya tersebut.

0 comments:

Post a Comment